Избор писма

Мастер академске студије

//Мастер академске студије
Мастер академске студије 2019-10-10T08:53:24+00:00

Уписивање овог студијског програма

Сва обавештења у вези са претходним и актуелним конкурсима за упис овог студијског програма можете наћи на страници УПИСИ НА ФАКУЛТЕТ.

ОСНОВНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ

Мастер академске студије

Чине обавезни и изборни предмети са укупно 60 ЕСПБ. Скуп обавезних предмета је исти за све полазнике, а састоји се од 8 предмета са укупно 40 бодова ЕСПБ. После одслушаних обавезних предмета студенти се опредељују за 3 изборна предмета (укупно 15 бодова) од понуђених 14 предмета. Написани завршни рад носи 5 ЕСПБ, што заједно чини 60 ЕСПБ. Начин завршетка мастер академских студија из јавног здравља је јавна одбрана рада.

Актуелни подаци који се тичу извођења наставе, обавештења и распореди за студенте се налазе на студијском порталу.

СТУДИЈСКИ ПОРТАЛ

СПИСАК МОДУЛА

Чине обавезни и изборни предмети са укупно 60 ЕСПБ. Скуп обавезних предмета је исти за све полазнике, а састоји се од 8 предмета са укупно 40 бодова ЕСПБ. После одслушаних обавезних предмета студенти се опредељују за 3 изборна предмета (укупно 15 бодова) од понуђених 14 предмета. Написани завршни рад носи 5 ЕСПБ, што заједно чини 60 ЕСПБ. Начин завршетка мастер академских студија из јавног здравља је јавна одбрана рада.

Основни циљ студијског програма је припрема компетентних професионалаца у области јавног здравља који ће поседовати знања и вештине потребне за извођење јавноздравствених функција: праћење, евалуација и анализа здравственог стања популације; јавноздравствени надзор, истраживање и контрола ризика и претњи по јавно здравље; промоција здравља; друштвено учешће у чувању и унапређивању здравља; развој политика за здравље путем партиципаторних процеса у оквиру постојећих друштвено-економских односа; јачање институционалних капацитета за планирање и менаџмент у јавном здрављу; подршка обезбеђивању једнаке доступности неопходној и основној здравственој заштити; развој и обука људских ресурса у јавном здрављу; праћење и подршка унапређењу квалитета здравствених услуга на индивидуалном и популационом нивоу; спровођење научних истраживања у области јавног здравља, са циљем проналажења нових мера за решавање здравствених проблема; смањивање ефеката ванредних ситуација и несрећа по здравље становништва, укључујући превенцију, ублажавање, спремност, одговор и санирање последица.

Услов за упис на студије: Услов за упис студијског програма Jaвно здравље је претходно остварен обим основних студија од најмање 240 ЕСПБ, односно висока стручна спрема из области здравствене струке, права, економије, организационих, политичких и филозофских наука и друго.

По завршеним студијама кандидат стиче научни назив: Мастер менаџер

Мастер академске студије – мастер из менаџмента у систему здравствене заштите акредитоване су од стране Комисије за акредитацију и проверу квалитета Републике Србије. Програм је развијен заједничким радом Медицинског факултета и Факултета организационих наука Универзитета у Београду, као и реномираних међународних експерата у области менаџмента здравствених система, уз финансијску подршку Европске уније, путем пројекта „Обука за менаџмент у здравству у Србији“.

Студије из Менаџмента у систему здравствене заштите трају једну годину, а програм чини укупно 60 бодова ЕСПБ. Завршавањем студија односно одбраном мастер рада стиче се звање Мастер – менаџер у систему здравствене заштите-мастер.

Мастер академске студије фармацеутске медицине трају једну годину. Завршетком студија односно одбраном завршног рада стиче се звање Мастер фармацеутске медицине. Кандидати ће бити оспособљени за извођење послова у фармацеутској индустрији, здравству, одговарајућим министарствима и Агенцијама министарстава (АЛИМС, РЗЗО).

Студијски програм припада пољу научних области Медицинске науке и Фармацеутске науке (ИМТ студијски програм) и састоји се од обавезних и изборних предмета.

Мастер академске студије фармацеутске медицине акредитоване су од стране Комисије за акредитацију и проверу квалитета Републике Србије. Програм је развијен заједничким радом домаћих и међународних експерата у области фармацеутске медицине и акредитован је од стране Међународне асоцијације за фармацутску медицину (International Federation of Association of Pharmaceutical Physicians)

Студијски програм припада пољу интердисциплинарне, мултидисциплинарне и трансдисциплинарне науке, а обухвата 3 обавезна и 3 изборна од понуђених 7 изборних предмета, као и израду мастер академског рада. Студијски програм пружа неопходна знања и вештине за истраживања из домена неуронаука, рад у етичким комитетима (одборима, комисијама), државним органима и другим телима у којима се разматра етичност истраживања из домена неуронаука, рад у фармацеутској индустрији, учешће у клиничким истраживањима из домена неурологије и психијатрије и сродних области,  клинички рад са вулнерабилним групама, рад у невладиним организацијама и друго. Поред тога, студијски програм пружа и неопходне вештине за спровођење едукације из неуроетике на различитим нивоима (средње школе, студије свих нивоа).

Мастер академске студије из Неуроетике трају једну годину, завршавањем студија односно одбраном мастер рада стиче се звање Мастер Неуроетике и омогућава наставак даљег образовања у систему високог образовања Србије.

Мастер академске студије се организују из граничних области медицине и оспособљавају студенте који иницијално имају различите академске профиле да ефикасно комуницирају и раде у интердисциплинарном и мултидисциплинарном окружењу.

Мастер академске студије физичка активност, здравље и терапија вежбањем чине обавезни и изборни предмети са укупно 60 ЕСПБ. Скуп обавезних предмета је исти за све полазнике, а састоји се од 7 предмета са укупно 25 бодова ЕСПБ. После одслушаних обавезних предмета студенти се опредељују за 3 изборна предмета (укупно 15 бодова) од понуђених 22 предмета. Написани завршни рад носи 20 ЕСПБ, што заједно чини 60 ЕСПБ. Начин завршетка мастер академских студија физичка активност, здравље и терапија вежбањем је јавна одбрана рада.

Студијски програм пружа неопходна знања и вештине за анализу и унапређење улоге физичке активности и вежбања у очувању и унапређењу квалитета живота повезаног са редовним вежбањем, превенцијом и терапијом болести. На основу доказа из истраживања и добре паксе, развијају се вештине индивидуалног планирања, дозирања и контроле програма вежбања и његово спровођење кроз формирање и функционисање мултидисциплинарних тимова.

Методе извођења наставе укључују интерактивна презентације у којима се предавања одвијају уз постављање питања, активно учествовање студената, визуелна средства и штампане материјале. Студенти се укључују у едукативни процес и кроз дискусије у малим групама у којима активно размењују идеје, размишљања, постављају питања и добијају одговоре уз присуство наставника који потпомаже дискусију. Студије случаја служе за приказ реалних сценарија из области индивидуалног дозирања вежбања у здравстене намене и фокусирају се на специфичне теме и проблеме; студенти читају овакве студије случаја и потом реферишу након индивидуалног рада или рада у малим групама. „Brainstorming“ („вртлог идеја“) у којем студенти наводе своје идеје, размишљања, схватања и дефиниције појединих појмова, повремено се користи са циљем да се стимулише њихова креативност и активно укључивање у процес наставе. Веома често се користи и техника номиналне групе ради постизања групног консензуса у решавању задатих проблема у процесу извођења наставе. Испитивање путем есеја – семинарског рада који се предаје у писменој форми и потом усмено презентује, важан су део наставе, а циљ је да се провере способности студента да организује и изрази властите идеје о уоченим научним и практичним проблемима. Завршни испити у оквиру појединих предмета којим се процењује стечено знање, укључује поред писања и одбране есеја и тестове са питањима која имају по 5 понуђених одговора од којих је само један тачан, а који су повезани са наставним садржајима.

За више информација о „Мастер академске студије физичка активност, здравље и терапија вежбањем“ : http://www.medicinasporta.med.bg.ac.rs/